תנאי גידול לצמח הצמח העשבוני

פראי פאסקפלור הוא צמח קטן ויפה המשגשג באדמה חולית. הוא גדל כמעט בכל אדמה מנוקזת היטב ומעדיף שמש מלאה, אם כי הוא יסבול צל חלקי. הפרחים הצהובים הקטנים שלו מופיעים באביב, לעתים קרובות לפני שהעלים צצים. צמח רב שנתי עשבוני זה יליד אירופה ואסיה, אך הוא הוצג לצפון אמריקה וניו זילנד ככיסוי קרקע נוי. פאסקפלור בר ידוע גם כמרפא פצעים, עשב פרעושים ופימפרנל צהוב. בחלקים מסוימים של אירופה, זה נקרא heal-all בגלל המוניטין שלו כבעל סגולות רפואיות. העלים והשורשים של צמח זה אכילים, עם זאת, אסור לאכול אותו גולמי בגלל תכולת החומצה האוקסלית הגבוהה שלו.

תיאור

פסקפלור הבר הוא רב שנתי עשבוני שגובהו מגיע ל-8 סנטימטרים בערך, עם התפשטות של כ-12 סנטימטרים. יש לו עלים בצורת רומח שהם ירוקים כהים למעלה וירוק בהיר בחלק התחתון. יש לו פרחים צהובים קטנים הפורחים בתחילת האביב, לפני שהעלים צצים. צמח זה משמש ככיסוי קרקע בגינות וכצמח גבול. זה לא מתאים לגידול מיכל פנימי או מקורה מכיוון שהוא אוהב אדמה מנוקזת היטב. הוא מעדיף שמש מלאה, אבל הוא יסבול צל חלקי. הפרחים הצהובים מושכים דבורים, פרפרים וציפורים. לעשב זה יש שורש שצומח עמוק לתוך האדמה, כך שבדרך כלל אין צורך בהידוק. הצמח מתפשט על ידי קני שורש, כך שהוא יכול להפוך לפולשני אם לא נשלט עליו. אם ברצונך למנוע מהפאסקפרור להפוך לעשב שוטים, שמור אותו באזור שמור או שלל אותו באופן קבוע.

תנאי גידול

פסקפלור הבר הוא צמח קשוח המשגשג ברוב תנאי הקרקע, כולל אדמה דלה. הוא עמיד לבצורת ואינו זקוק לדשן רב. הוא מסתדר בצורה הטובה ביותר באדמה חולית ומנוקזת היטב, אם כי הוא יכול לסבול מגוון רחב של קרקעות. צמח זה מעדיף שמש מלאה, אם כי הוא יגדל גם בצל חלקי. זה לא צריך הרבה מים, אז זה צמח טוב עבור אזורים עם אספקת מים נמוכה. הוא עמיד באזורי קשיחות הצמחים של משרד החקלאות האמריקני 3 עד 8. פסקופרא פרא הוא יליד אירופה ואסיה, אך הוא הוצג לצפון אמריקה וניו זילנד ככיסוי קרקע נוי.

איך לגדול

כדי להתחיל לגדל פסקופלור מזרע, שתלו את הזרעים בתחילת האביב. התנאים הטובים ביותר להנבטת זרעים הם מסגרת קרה או מקום קר וחשוך, כמו מקרר. זורעים את הזרעים בעומק של 1/4 אינץ' ובמרחק של כ-1 אינץ' זה מזה. שמור על הזרעים לחים, אך אל תיתן להם לשבת במים. הזרעים צריכים אור כדי לנבוט, אז שימו לב לא לכסות אותם באדמה. אם אתם משתמשים במגש שתילה, שימו לב לא להשקות יתר על המידה את הזרעים, כי המגש ישמור על המים והזרעים ירקבו. כאשר הזרעים נבטו והצמחים גדולים מספיק (בדרך כלל שבועיים עד 3 שבועות), הסר בעדינות את המכסה או פתח את החלון והשתיל את השתילים לגינה. כדי להכין את האדמה, עבדו אותה לעומק של 10 סנטימטרים, הסר סלעים גדולים או עשבים שוטים. הוסף 2 עד 3 סנטימטרים של חומר אורגני, כגון קומפוסט או עלים רקובים, לאדמה כדי לשפר את המרקם ולהגדיל את כמות החומר האורגני וחומרי הזנה. לאחר הכנת האדמה, זורעים את זרעי הפסקוופלור ומשקים את האדמה.

טיפול ותחזוקה

שמור על האדמה לחה, אך לא ספוג מים. פאסקפלור בר אינו זקוק להרבה דשן, אך מריחה קלה של דשן אחת לחודש תעזור לצמח לשגשג. הפאסקפלור הבר אינו מקפיד על מזיקים ומחלות, אך מדי פעם אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם שבלולים וחלזונות, כמו גם עם כתמי עלים, פטריות וריקבון שורשים. כדי למנוע מחלות ומזיקים יש להשקות את האדמה בבסיס הצמח במקום להשקות את העלים. כדי לשלוט על שבלולים וחלזונות, השתמש בחומרי הדברה אורגני או הנח מחסום של כדורי פוספט ברזל סביב בסיס הצמח.

קציר ואחסון

פסקופרא הבר מוכן לקטיף בתחילת האביב (בחצי הכדור הצפוני). קצור את העלים ברגע שהם גדולים מספיק לקטיף. ניתן לייבש את העלים ולאחסן בכלים אטומים. ניתן לקצור ולאכול את השורשים של פסקפלור הבר, אבל הם בדרך כלל קשים מכדי להיות טעימים. הם משמשים לעתים קרובות כצבע, כמו גם כצמח מרפא. ניתן לקצור את פרחי הפאסקפלור ולהשתמש בסלטים, כתה או כקישוט לקינוחים. הם משמשים גם כצבע, אבל הצבע חלש ועדיף להשתמש בו לצמר. פסקפלור הבר עשיר בחומצה אוקסלית, ולכן עדיף לאכול את העלים והשורשים חיים. בישול העלים יקטין את כמות החומצה האוקסלית. העלים והשורשים יכולים לשמש בכריכים, סלטים ותבשילים. ניתן להשתמש בעלים יבשים כתוסף תה או צמחי מרפא.

שורה תחתונה

פסקפלור הבר הוא צמח יפה המהווה כיסוי קרקע מצוין. הוא משגשג באדמה חולית ועמיד לבצורת, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור אזורים עם אספקת מים נמוכה. העלים והשורשים של עשב זה אכילים, אך הם עשירים בחומצה אוקסלית, ולכן יש לאכול אותם חיים או מבושלים. בנוסף להיותו אכיל, עשב זה משמש גם כצבע. אתה יכול להשתמש ב-pasqueflower כדי להאיר אזור מוצל בגינה שלך עם הפרחים הצהובים העליזים שלו.