שתילה מוקדם מדי ובמקום הלא נכון

כשחושבים על זה, שתילת גינה היא תהליך פשוט ביותר; אתה חופר בורות, שם זרעים באדמה ומשקה הכל. מספיק פשוט בשביל כל אחד לעשות, נכון? לרוע המזל, אנשים רבים נוטים לחשוב שזה קל כמו זה ובסופו של דבר עושים טעויות מההתחלה. זה לא נדיר לשמוע על גננים ששותלים את היבולים שלהם מוקדם מדי, כי הם שמעו ששתילה מוקדמת תעניק להם עונת גידול ארוכה יותר. אחרים שותלים את היבולים שלהם מאוחר מדי מכיוון שאין להם זמן לשתול אותם לפני הכפור הראשון או שהם לא מבינים שצריך לשתול את הצמחים שלהם בתקופה מסוימת של השנה. בבסיסו, גינון הוא רק על ביצוע כמה עקרונות כלליים עם הצמחים והאדמה שלך. אבל יש הרבה מלכודות נפוצות שיכולות להכשיל אפילו גננים מנוסים אם הם לא נזהרים. הנה כמה שיטות גינון גרועות שכדאי להימנע מהן אם אתה רוצה שתהיה לך גינה מוצלחת השנה

שתילה מוקדם מדי

אולי שמעתם ששתילה מוקדמת טובה יותר לצמחים שלכם, אבל זה רחוק מהאמת. למעשה, לשתילה מוקדמת מדי יכולה להיות מספר השפעות שליליות על הצמחים שלך, כולל עצירת צמיחה ופגיעה בשורשי הצמחים. כאשר אתה שותל מוקדם מדי בשנה, לצמחים שלך תהיה עונת גידול קצרה בהרבה. זה אומר שלצמחים שלך יהיה פחות זמן להתבגר, מה שיגרום ליבול קטן יותר. אם הטמפרטורות יורדות באופן דרמטי באזור שלך לפני שהצמחים שלך מתבגרים, הם עלולים להינזק או להיהרג לחלוטין. השפעה שלילית נוספת של שתילה מוקדמת מדי היא שתצטרך להשקות את הצמחים שלך לעתים קרובות יותר. זה יגביר את הסיכון לנזקי מים לשורשים וגם יקשה על דישון הצמחים שלך בכל סוג של סדירות.

שתילה במקום הלא נכון

צמחים זקוקים לטיפול ותשומת לב רבה, לכן חשוב להקפיד לשתול אותם במקום הנכון. לצמחים שונים יש דרישות שונות, לכן חשוב לדעת מהן לפני שתשתול את הזרעים שלך. לדוגמה, צמחים מסוימים גדלים טוב יותר במקומות שטופי שמש בעוד שאחרים מעדיפים מיקום מוצל יותר. כדאי גם לקחת בחשבון את כמות המים שהאדמה תקבל, מכיוון שחלק מהקרקעות יבשות יותר מאחרות. אמנם קל פשוט לשים כמה זרעים בקצת לכלוך בכל מקום שאתה רוצה לגדל משהו, אבל זה חיוני להבין את הדרישות של הצמחים שלך ולשתול אותם במיקום שמתאים לצמיחתם.

שימוש בסוג אדמה לא נכון

ישנם סוגים שונים של אדמה זמינים לגננים, ותרצו לוודא שאתם משתמשים באדמה הנכונה בהתאם לצמחים שאתם רוצים לגדל. סוגים מסוימים של אדמה טובים יותר בגידול סוגים מסוימים של צמחים מאחרים, כך שחשוב להפליא לדעת באיזו אדמה אתה צריך להשתמש. תרצה לוודא שהאדמה שבה אתה משתמש מתאימה לסוג הצמחים שאתה מגדל. לדוגמה, אם אתם מגדלים צמחים שאוהבים הרבה מים, תרצו להשתמש באדמה שמתנקזת היטב. אם אתם מגדלים צמחים שמעדיפים אדמה יבשה יותר, עדיף להשתמש באדמה עשירה בחומרי הזנה ושומרת על לחות.

השקיית יתר של הצמחים שלך

למרות שחשוב לוודא שהצמחים שלך מקבלים מספיק מים, חשוב באותה מידה לא להשקות אותם יותר מדי. השקיית יתר של הצמחים שלך עלולה להוביל למספר בעיות, כולל ריקבון שורשים והצטברות מלחי דשן באדמה. השקיית יתר של הצמחים שלך יכולה גם להקשות על איזון תזונתי טוב באדמה שלך מכיוון שהמים ישטפו הרבה מהחומרים המזינים שכבר נמצאים שם. כדי להימנע מהשקיית יתר של הצמחים שלך, מומלץ להשתמש בערכת בדיקת אדמה כדי לוודא שיש לך את האיזון התזונתי הנכון באדמה שלך. חשוב גם לוודא שהאדמה שבה אתה שותל את הצמחים שלך מנוקזת היטב כדי למנוע את הסיכון של ריקבון שורשים.

שימוש בסוג שגוי של דשן

יש אנשים שמניחים בטעות שהם צריכים לשתול את הצמחים שלהם באדמה עשירה ופורייה. למרות שזה יכול להיות נכון עבור צמחים מסוימים, זה בדרך כלל לא רעיון טוב עבור גנים שיש להם הרבה סוגים שונים של צמחים. כדאי להקפיד לבחור את הדשן המתאים לצמחים שלך. אם אתה משתמש בדשן עשיר בחנקן לצמחים הרגישים יותר לאותו חומר תזונתי, הדשן עלול לפגוע בהם או אפילו להרוג אותם. שימוש בדשן שגוי יכול גם להוביל לאדמה עשירה מדי ברכיב תזונתי מסוים שצמחים לא יכולים להשתמש בו. אם אתה מגדל צמחים שיש להם דרישות ספציפיות לדשן, חשוב לעקוב אחר ההוראות האלה ולוודא שאין לדשן שלך חומרי תזונה שהצמחים שלך אינם צריכים.

סיכום

לא משנה כמה זמן אתה עוסק בגינון, תמיד יש משהו חדש ללמוד. זכרו שגינון הוא תהליך למידה מתמשך, ותמיד יש טכניקות חדשות להתנסות וצמחים חדשים להתנסות איתם. חשוב גם לזכור לנסות ללמוד גם מהטעויות שלך. זה נכון במיוחד כשמדובר בשיטות גינון גרועות. קל להיכנס לשגרה, במיוחד כאשר גינון יכול להפוך לעתים קרובות לתהליך עתיר עבודה. אבל אם אתה רוצה לשמור על הצלחת הגינון שלך, חשוב להישאר ערניים ולוודא שאתה נמנע משיטות גינון גרועות בכל מחיר. אם תקח בחשבון את שיטות הגינון הרעות האלה, אתה תהיה בדרך לגידול גינה מוצלחת.