שמירה על גינת ירק עם סידן

אחזקת גינת ירק דורשת תכנון ותחזוקה. המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על גידול גינת ירק עם סידן, עם דגש על צמחים שיש בהם סידן. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בניית גינה חדשה או עדכון גינה קיימת. מסוג הקרקע ועד לחשיפה לאור השמש וזמינות המים, כל המאפיינים של הנכס ממלאים תפקיד באיזה סוג גינה תוכלו לגדל ועד כמה היא תפרח. אם המטרה שלך היא לגדל תזונה פשוטה אך מזינה עשירה בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון באמצעות התוצרת הביתית שלך, אז אתה בדרך הנכונה! גן ירק עם סידן מושלם עבור זה מכיוון שלכולם יש כמויות גבוהות של ויטמין C, בטא-קרוטן, לוטאין ותרכובות אחרות התומכות בבריאות העצם.

להחליט מה לגדל

בהתאם לגודל הגינה שלך וכמה פיות אתה רוצה להאכיל, אתה יכול לבחור כל מספר של ירקות לגדל. חלק מהאפשרויות המובילות עבור ירקות עשירים בסידן הם ברוקולי, בוק צ'וי, כרוב, קייל, ירקות קולארד, פטרוזיליה, ירקות לפת וסלרי. אבל סידן הוא לא הדבר החשוב היחיד שיש לקחת בחשבון כשמגדלים גינה. ייתכן שתרצה גם לבחור ירקות עשירים בויטמין C, נוגדי חמצון או ויטמינים ומינרלים אחרים שהגוף שלך צריך. דבר נוסף שכדאי לזכור הוא המקום הנדרש לגידול כל ירק. לדוגמה, ברוקולי וכרובית הן שתי אפשרויות פופולריות, אבל הן גם תופסות הרבה מקום. אולי כדאי לשקול אפשרויות אחרות עם תשואה נמוכה יותר, אבל תופסות פחות מקום.

ירקות עשירים בסידן

בעת בחירת ירק לגינה שלך, אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לזכור הוא כמות הסידן שהוא מכיל. אם אתם מחפשים את הירקות הטובים ביותר לסידן, ירקות עלים כהים, ירקות לפת וברוקולי הם כולם בחירה מצוינת. ירקות עלים כהים, כגון בוק צ'וי, ירקות קולארד, ירקות לפת וירקות חרדל הם מקורות סידן מצוינים מכיוון שהם גם עשירים בברזל, ויטמין A וחלבון. ירקות לפת, ירקות חרדל וירקות קולרד מכילים גם הרבה ויטמין C, שהוא חיוני לחיזוק מערכת חיסון בריאה ולהילחם בהצטננות ומחלות. ברוקולי הוא בחירה מצוינת למרות שהוא אינו עשיר בסידן, מכיוון שהוא מקור לויטמין C, בטא-קרוטן, לוטאין ותרכובות אחרות התומכות בבריאות העצם. כרוב הוא מקור מצוין לסידן, אך הוא גם עשיר בויטמין C ובסיבים תזונתיים. בירקות אחרים, כמו שעועית וקטניות, יש כמויות גבוהות של סידן, אבל הם מכילים גם רמות גבוהות של חומצה אוקסלית, שעלולה להפריע לספיגת הסידן.

עלים כהים

ירקות עלים כהים הם לא רק מקור נהדר לסידן אלא גם ויטמינים ומינרלים רבים. דוגמאות לירוקים עשירים בוויטמין כוללות קייל, ירקות לפת, ירקות חרדל, ירקות קולארד ובוק צ'וי. עיין בטבלה למטה לפרטים נוספים. ירקות גן הם מקורות מצוינים לויטמין A, החיוני לשמירה על בריאות העיניים והעור. הם גם עשירים בברזל, שחשוב למניעת אנמיה ולחיזוק המערכת החיסונית. ויטמין C הוא תרכובת חשובה נוספת המצוי בירוקים אלה, שהוא חיוני לתמיכה בעצמות בריאות, כלי דם ורקמות חיבור. הירוקים האלה גם עשירים בסיבים, שהם חיוניים להורדת רמות הכולסטרול ולסיוע בירידה במשקל. בסך הכל, הירוקים מספקים שפע של ויטמינים ומינרלים המועילים לגוף ולנפש בריאים.

שעועית וקטניות

אנשים רבים תוהים האם הם יכולים לצרוך שעועית וקטניות בזמן דיאטה עשירה בסידן. התשובה הקצרה היא כן! שעועית וקטניות רבות עשירות בסידן, אך הן גם עשירות בחומצה אוקסלית, המונעת מהגוף לספוג סידן. למרבה המזל, יש כמה דרכים קלות לנטרל את האפקט הזה. ראשית, אתה יכול להשרות את השעועית או הקטניות שלך למשך הלילה במים עם קצת סודה לשתייה, שמנטרלת את החומצה. לאחר מכן, אתה יכול להרתיח את השעועית או הקטניות שלך במשך כ-15 דקות כדי לעזור לפרק את הסיבים ולהקל עליהם לעיכול. אחרון חביב, אפשר לבחור גם שעועית וקטניות מועשרות בסידן, שנוספו להן סידן נוסף כדי לשלול את החומציות. שעועית שחורה היא מקור עשיר לסידן, ויטמין B6 ומנגן. הם גם דלים בשומן ומכילים כמות משמעותית של סיבים. שעועית גרבנזו היא מקור מצוין לסיבים, חלבונים ומינרלים. הם גם דלים בשומן וסוכר ומהווים מקור טוב לויטמין B6 וויטמין C. שעועית צפונית נהדרת היא מקור טוב לסיבים וחלבונים. הם מכילים גם כמות משמעותית של ויטמין B6 וויטמין C.

סיכום

הדרך הטובה ביותר להשיג את צריכת הסידן היומית שלך היא באמצעות דיאטה, אבל זה יכול להיות קשה לקבל מספיק סידן דרך התזונה שלך בלבד. גינת ירק עם סידן היא דרך מצוינת לתת לגוף שלך דחיפה של סידן באמצעות תוצרת ביתית. גינת ירק יכולה להיות חוויה מתגמלת ומלמדת לכל הגילאים.