עובדות על גן עשבי תיבול בר קולומביין

קולומבין בר הוא צמח יפה ועדין המשגשג בסביבות לחות ובצל חלקי. יליד צפון מערב האוקיינוס השקט, ניתן למצוא אותו לאורך נחלים ויערות רטובים ברחבי האזור. הפרחים העדינים, הפסים הצהובים-ירוקים בוקעים מעלווה ירוקה מנומרת בתחילת עד אמצע הקיץ, מה שהופך אותם לתוספת מצוינת לגן עשבים או פרחי בר. שבטים אינדיאנים ברחבי האזור השתמשו בחלקים שונים של קולומביין הבר למטרות רפואיות. כיום, גננים מגדלים אותו על יופיו בלבד ועל פריחתו המרשימה בכל גינה שיש בה צל חלקי, אדמה לחה ואור שמש מסונן. טיפוח גינת עשבי תיבול של קולומבינה מצריך רק מאמץ ותחזוקה מינימליים לאחר הקמתה. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על הצמחייה המקסימה הזו וכיצד אתה יכול לטפח את גינת עשבי הקולומבינה שלך.

מה כדאי לדעת לפני גידול קולומביין פראי

קולומבין בר הוא צמח מקומי המשגשג בסביבות לחות ובצל חלקי. ניתן למצוא אותו לאורך נחלים ויערות רטובים ברחבי צפון מערב האוקיינוס השקט. הפרחים העדינים, הפסים הצהובים-ירוקים בוקעים מעלווה ירוקה מנומרת בתחילת עד אמצע הקיץ, מה שהופך אותם לתוספת מצוינת לגן עשבים או פרחי בר. שבטים אינדיאנים ברחבי האזור השתמשו בחלקים שונים של קולומביין הבר למטרות רפואיות. כיום, גננים מגדלים אותו על יופיו בלבד ועל פריחתו המרשימה בכל גינה שיש בה צל חלקי, אדמה לחה ואור שמש מסונן. קולומבין בר הוא עשב עדין הדורש השקיה קבועה, במיוחד בתקופות יובש. הוא גם צריך הרבה אור שמש כדי לשגשג ולגדול. קולומביין בר הוא צמח שגדל לאט במיוחד ויכול לקחת שנים עד שהוא מתבסס בגינה. הוא גדל בצורה הטובה ביותר באדמה עשירה ולחה אך דורש מעט מאוד דשן לאחר שהוקמו. קולומבינה פראית עמידה לצבי וניתן להשאיר אותה ללא הפרעה בגינה, אך היא תמות במהלך חודשי החורף.

איך לגדל קולומביין פראי

הדרך הטובה ביותר לגדל קולומבינה בר היא בזריעה ישירה. הכן את האדמה שלך על ידי עיבוד והסרה של כל עשבים שוטים או פסולת. לאחר מכן, פזרו את הזרעים על פני האדמה וכסו אותם קלות באדמה. השקו את האדמה היטב והשאירו אותה לחה עד שהזרעים נבטו. לקולומבינה פראית לוקח זמן לגדול ולהתבסס, אז היו סבלניים ואל תמהרו בתהליך. ברגע שהשתילים גדולים מספיק כדי להשתיל בגינה, עשו זאת והרווחו אותם במרחק של 6 סנטימטרים זה מזה. ניתן להפיץ קולומבינה בר גם מיחורים, אך שיטה זו נמשכת זמן רב יותר מאשר זריעה ישירה. קולומבינות משגשגות באדמה לחה ובצל חלקי, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור כל גינה שיש בה תנאי גידול אלה. שמור על האדמה לחה באופן עקבי על ידי הוספת הרבה חומר אורגני, כולל קומפוסט.

טיפול ותחזוקה של גינת עשבי תיבול בר

לאחר הקמתה, קולומבינה פראית דורשת מעט מאוד תחזוקה וטיפול. שמור על האדמה לחה באופן עקבי, במיוחד בתקופות יובש. אם גשם חזק שוטף את חומרי ההזנה של האדמה, האכילו את האדמה בדשן אורגני. אם אתה מבחין שהצמח נובל בתנאים חמים, השקה קלה. אם גינת עשבי תיבול בר הופך לעשבים, השתמש באת כדי לחפור את העשבים ולהסיר אותם ביד. אם אתה מגדל אותו כצמח נלווה עם צמחים אחרים, רווח אותו במרחק של 6 עד 8 אינץ' מצמחים אחרים. קולומבינה פראית משגשגת בצל חלקי ובאדמה לחה, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור מיטת גינה. הוא גם מהווה צמח נלווה מצוין לצמחים כמו צמחי ורדים ותותים, ועוזר להדוף מזיקים מזיקים כמו כנימות. קולומבינה פראית עמידה לצבי וניתן להשאיר אותה ללא הפרעה בגינה, אך היא תמות במהלך חודשי החורף.

לגדל את זה ביחד

קולומביין פראי מהווה צמח נלווה מצוין לוורדים, תותים וצמחים רבים אחרים. גדל קולומביין בר עם ורדים כדי להדוף כנימות וחיפושיות יפניות. גדלו אותו עם תותים כדי להדוף חיפושיות יפניות וחדקוניות שורש. גדל אותו עם צבעונים, חבצלות ושאר גני האביב המועדפים כדי להדוף חיפושיות וכנימות יפניות. קולומביין פראי הוא גם תוספת מצוינת לגן צמחי מרפא, המספק פופ של צבע וניחוח לסביבה. גדל אותו עם עשבי תיבול אחרים כדי להדוף מזיקים וליצור נווה מדבר ריחני לגינה בכל חצר אחורית.

סיכום

קולומביין הוא פרח בר יפהפה שניתן לטפח בגינה וליהנות ממנו כל הקיץ. קולומביין משגשגת באדמה לחה ועשירה המקבלת צל חלקי ובעלת חומר אורגני בשפע. עדיף לגדל אותו מזרעים וניתן לגדל אותו עם צמחים אחרים כדי להדוף מזיקים. גננים יכולים ליהנות מקולומביין בכל גינה שיש בה תנאי גידול אלו.