עבודה ושתילה באדמה רטובה

אלא אם כן אתה מגדל צמח ביצה, שמירה על הגינה שלך רטובה כל הזמן אינה רעיון טוב. גננים צריכים לכוון לאדמה לחה ולא לצמחים ספוגי מים. אדמה שנשארת רטובה במשך ימים ארוכים לא רק מעכבת את צמיחת הצמחים אלא גם מקדמת את הצמיחה של פטריות וחיידקים שעלולים לגרום למחלות שורשים בצמחים שלך. בנוסף, מים עומדים הם כר גידול מושלם ליתושים, יתושים וחרקים נושאי מחלות אחרים שגורמים לשכנים איומים. שמירה על האדמה שלך ספוגה בעקביות היא גם לא תרגול בר קיימא במיוחד; כל המים האלה צריכים להגיע מאיפשהו! עם זאת, יש מקרים בהם הגיוני לגדל צמחים באדמה רטובה תמידית.

מה לגדל באדמה רטובה

אתה יכול לגדל כל דבר באדמה ספוגה תמידית; עם זאת, צמחים מסוימים ישגשגו בסביבה זו טוב יותר מאחרים. לדוגמה, צמחי ביצה רבים המשגשגים באדמה חומצית מאוד עושים זאת בין השאר משום שהם יכולים לשאוב חומרים מזינים ממים במקום מאדמה. צמחי בוץ שאוהבים אדמה רטובה ללא הרף כוללים: צמחי כד, דלי שמש וצמחי חוף ורודים או כד צהוב הם צמחים טורפים המשגשגים באדמה רטובה באופן עקבי, אם כי תצטרך להתנסות כדי למצוא את ה-pH המתאים לקרקע לכל מין.

מתי סביבת שורש ספוגה טובה לצמחים?

אדמה רטובה באופן עקבי ואינה מתנקזת היטב היא בדרך כלל חומצית. כדי להשיג זאת, תצטרך להוסיף אזוב כבול, אזוב ספגנום או חומר מחמצה אחר לאדמה. צמחים טורפים משגשגים באדמה חומצית ולכן הם מועמדים טובים לסוג זה של אדמה.

כיצד להשיג לחות קרקע קבועה

אם האקלים שלך לח במיוחד, סביר להניח שתצטרך לעבוד כדי לשמור על האדמה בגינה שלך רטובה באופן עקבי. אם אתם נמצאים בסביבה לחה מאוד ורוצים לגדל צמחים טורפים, אזוב כבול הוא ההימור הטוב ביותר שלכם. אזוב ספגנום עשוי לעבוד כדי לשמור על לחות האדמה, אך הוא יכול גם להכניס חומציות רבה מדי לאדמה. אם אתם חיים באקלים יבש יותר ורוצים שהצמחים שלכם יישארו רטובים, כנראה תצטרכו להביא מים. אם הצמחים שלכם גדולים ואתם לא רוצים לסחוב אליהם מקור מים, שקול לבנות בריכה קטנה בקרבת מקום. אתה יכול גם להשתמש בגלגל מים כדי להביא מים ממקור סמוך.

כאשר לחות קרקע קבועה מזיקה לצמחים

אם קראתם עד כאן, אתם בטח שואלים את עצמכם, מתי לחות קרקע קבועה הופכת לרעה לצמחים? והתשובה היא שלא. אתה לא יכול להרוג צמחים שגדלים באדמה רוויה תמידית. הסכנה האמיתית בגידול צמחים באדמה רטובה תמידית היא לא שהם ימותו, אלא שהם יחלשו וחולים. אם תשמור על האדמה שלך לחה כל הזמן, תעודד צמיחה של פטריות וחיידקים. אורגניזמים אלה ישדדו מהצמחים שלך מזון, מינרלים ומים. חיידקים פחות מזיקים מפטריות, אבל הם עדיין רעים לצמחים. חיידקים באדמה עלולים לגרום למחלות שורשים, דבר המסוכן במיוחד לשתילים.

מה לא כדאי לגדל באדמה רטובה מתמדת

אם אתה מתכוון להקים סביבת אדמה רטובה תמידית, לא כדאי לגדל צמחים הדורשים זרימת אוויר רבה. צמחים שאוהבים אדמה מתנקזת היטב והרבה אוויר סביב שורשיהם כוללים: צמחי בוץ הם דוגמה טובה לצמחים שאולי תרצו לגדל באדמה רטובה תמידית. עם זאת, אם אתה מגדל צמחים שאינם אוהבים שורשים רטובים, תצטרך למצוא דרך לאפשר זרימת אוויר לצמחים אלה. צמחי בוץ שאוהבים אדמה רטובה אך זקוקים גם לאוורור קרקע כוללים: אם אתם חיים באקלים לח ורוצים לגדל את הצמחים הללו באדמה רטובה, תצטרכו למצוא דרך להכניס זרימת אוויר לאדמה סביב שורשי הצמחים הללו. .

סיכום

בין אם אתם מגדלים צמחים טורפים או סתם אוהבים את הרעיון של גידול צמחים באדמה רטובה תמידית, חשוב לזכור שתצטרכו להשקות את האדמה לעתים קרובות יותר. החדשות הטובות הן שאתה יכול להשתמש במי גשמים כדי להשקות את הצמחים האלה. אתה לא צריך להשקות את הצמחים שלך רק בגלל שהאדמה קצת יבשה; יש ליישם מים רק כאשר האדמה יבשה, ויש ליישם אותם בצורה אחידה ככל האפשר. אם אתה שומר על האדמה שלך רטובה באופן עקבי, תצטרך להקפיד להשקות את הצמחים שלך לעתים קרובות יותר מאשר אם היית מגדל אותם באדמה יבשה יותר. אם האדמה שלך רטובה מדי, אתה יכול להשתמש בשיטות הבאות כדי לייבש אותה: שיטות אלה יעזרו לך לשמור על האדמה בגינה שלך ברמת הלחות הנכונה ויסייעו להגן על הצמחים שלך מפני מחלות שורשים.