סוקולנטים לגינון קירות חיים

קירות חיים הם טרנד הולך וגובר בעולם עיצוב הפנים. קירות חיים הם בעצם גינות מקורה המותקנות על הקיר וניתן לגדל אותן עם גפנים, עלים או צמחים אחרים. קירות חיים מציעים אלטרנטיבה יפה וירוקה לתוכניות עיצוב פנים סטנדרטיות, ומספקים אסתטיקה שהיא גם טבעית ושלווה. עם זאת, ייתכן שאתה תוהה אם יש לך את הזמן, הידע והמשאבים לשתול קיר חי בתוך הבית או העסק שלך. אם כן, תרצו להמשיך לקרוא ולגלות כיצד ניתן להשתמש בסוקולנטים לקירות חיים כחלק מפרויקט כזה.

מה הם סוקולנטים?

סוקולנטים הם סוג של צמח הגדל באזורים שבהם זמינות מים נמוכה. סוקולנטים משתמשים בתהליך המכונה "אפפיט", כלומר הם מסוגלים להשיג את רוב המים והחומרים המזינים שלהם מהאוויר. במילים אחרות, לסוקולנטים יש את היכולת לאגור מים בעלים ובגבעולים שלהם, מה שמאפשר להם לשרוד באזורים עם מעט מאוד גשמים או מי תהום. סוקולנטים קשורים לקקטוסים ונמצאים באותה משפחת צמחים, אם כי השניים אינם זהים. מאחר וסוקולנטים מסוגלים לאגור מים, הם משמשים לרוב כצמחי נוי ואפילו בקירות חיים. כאשר מגדלים סוקולנטים לקירות חיים, תרצו לבחור צמחים המתאימים לסוג הסביבה הפנימית שאתם מתכננים ליצור.

כיצד משתמשים בסוקולנטים בקירות חיים?

סוקולנטים הם בחירה מצוינת עבור כל סוג של קיר מגורים. קל לטפל בהם ויכולים לשרוד במגוון של סביבות פנימיות. אם אתה מגדל סוקולנטים לקירות חיים, תרצה לבחור צמחים בעלי עלים לא עבים וגבעולי פרחים. זה ימנע מהם לחסום את האור מלהגיע לצמחים האחרים בקיר החי. אם אתם מתכננים לגדל קיר חי, תרצו לבחור קיר שמקבל הרבה אור שמש ואינו מוצל. אתה גם רוצה לשקול את הגודל והצורה של הקיר לפני שתילת הסוקולנטים שלך. אתה יכול להשתמש בקיר סטנדרטי, כמו קיר בחדר האוכל או המטבח שלך, או שאתה יכול להשתמש בקיר גדול בחלל פתוח, כמו קיר פנימי בסלון שלך. אתה יכול ליצור את קיר המגורים שלך גבוה או קצר ככל שתרצה, אבל תרצה לשקול את כמות האור שהקיר יקבל. אם אתם מגדלים קיר חי בתוך הבית, תרצו לבחור בקיר המקבל הרבה אור שמש. כדאי לקחת בחשבון גם את גודל הקיר ואת כמות השטח שעימו אתה צריך לעבוד.

למה להשתמש בסוקולנטים לקירות חיים?

סוקולנטים הם בחירה מצוינת לגידול בקירות חיים מכיוון שהם צמחים עמידים שדורשים מעט מאוד טיפול ברגע שהם מתבססים. למעשה, סוקולנטים הם אחד הצמחים הקלים ביותר לגידול בתוך הבית, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור אלה חדשים בגינון מקורה. סוקולנטים הם גם צמחים מאוד אטרקטיביים המגיעים במגוון צבעים ודוגמאות, מה שהופך אותם לתוספת אטרקטיבית לכל קיר חי. בנוסף ליופיים, הסוקולנטים מצוינים גם לאיכות האוויר בתוך הבית. גידולם בקיר חי יכול לעזור להפחית מזהמים בתוך הבית עד 40%

איך מתקינים קיר חי עם סוקולנטים?

אם אתם מוכנים ליצור קיר חי עם סוקולנטים, תרצו להתחיל בבחירת הקיר המתאים לפרויקט שלכם. אתה יכול להשתמש בקיר בכל חדר בבית שלך, כל עוד הוא מקבל הרבה אור שמש ואין לו אזור מוצל. תרצה גם לשקול את הגודל והצורה של הקיר לשתילת הסוקולנטים שלך. לאחר שבחרתם את הקיר, תוכלו להכין את האדמה שלכם לשתילה. כלל אצבע טוב כאשר שותלים סוקולנטים בקירות חיים הוא להשתמש בתערובת של שליש כל אחד של חרס, אזוב כבול וחול. אתה יכול גם להוסיף קצת דשן אורגני לאדמה שלך כדי לעזור להאכיל את הסוקולנטים שלך. לאחר מכן, תרצה לבחור מבחר של סוקולנטים שפועלים היטב בסביבות פנימיות. אתה יכול למצוא את הצמחים האלה במרכז הגן המקומי שלך, או שאתה יכול להזמין אותם באינטרנט. הקפד לעקוב אחר הוראות הטיפול בתגיות הצמחים ותהיה מוכן לשתול את הסוקולנטים שלך תוך זמן קצר.

יתרונות נוספים של שימוש בסוקולנטים בקירות חיים

מלבד היותם קלים לתחזוקה ומספקים אסתטיקה יפה, הסוקולנטים מציעים גם מספר יתרונות נוספים על פני צמחים אחרים המשמשים לעתים קרובות בקירות חיים. לדוגמה, הוכח שסוקולנטים משפרים את איכות האוויר בתוך הבית על ידי הסרת מזהמים מהאוויר, כגון פורמלדהיד, בנזן וטריכלורואתילן. זה יכול לעזור להפחית את ההשפעות הבריאותיות השליליות של מזהמים אלה. בנוסף לשיפור איכות האוויר בתוך הבית, הסוקולנטים הם גם קלים מאוד לתחזוקה וכאמור לעיל, דורשים מעט מאוד טיפול לאחר הקמתם. ניתן אפילו לגדל אותם במיכלים שניתן להעביר ממקום אחד לאחר לפי הצורך.

סיכום

קירות חיים הם דרך מצוינת להכניס את הטבע לבית או לעסק שלך, ומספקים אסתטיקה יפהפייה שהיא גם טבעית ושלווה. אם תרצו להוסיף קיר חי לחלל שלכם, תרצו לשקול שימוש בסוקולנטים, מכיוון שקל לטפל בהם ויכולים לשרוד במגוון סביבות פנימיות. אם אתם מעוניינים ליצור קיר מגורים, תרצו לבחור קיר שמקבל הרבה אור שמש ואינו מוצל. אתה גם רוצה לשקול את הגודל והצורה של הקיר לפני שתילת הסוקולנטים שלך. לאחר הכנת הקיר שלך, אתה יכול לבחור מבחר של סוקולנטים שעובדים היטב בסביבות פנימיות.