מערכות אירופוניות להידרופוניקה לגינון פנימי

אירופוניקה היא סוג של גינון הידרופוני שבו שורשים נחשפים לאוויר במקום למים. המילה "אירופוניקה" מגיעה מהמילה היוונית "aeros" שפירושה אוויר ו"פונוס" שמשמעותה עבודה או עבודה. במאמר זה תלמדו על מערכות אירופוניות להידרופוניקה והיתרונות שלהן. המשך לקרוא כדי לדעת יותר.

מהי מערכת אירופונית להידרופוניקה?

מערכת אירופונית להידרופוניקה היא סוג של מערכת הידרופונית שבה השורשים נשמרים באוויר. במערכת זו, במקום מים, מרססים תמיסת תזונה על השורשים בערפל דק מאוד. לכן, לא נדרש מדיום לגידול צמחים במערכת זו. שורשי הצמחים מרוססים בתמיסת התזונה בערפל דק מאוד. ערפל זה נושא את חומרי המזון המומסים לשורשי הצמחים. השורשים נשמרים באוויר כדי שיוכלו לספוג חמצן בקלות. יתר על כן, השורשים אינם נתונים ללחות ולכן, יש פחות סיכוי לגידול חיידקים ופטריות. המערכות שבהן שורשים שורשים באוויר נקראות באופן שונה בשם אירולוגי, תרבות שורש אוויר או תרבות ערפל. מערכות אלו ידועות גם בשם "תרבות שורש". המונח "תרבית שורשים" מרמז על כך שהצמח גדל בצורה כזו שהשורשים נמצאים באוויר הפתוח ולא טבולים במים או בכל תווך אחר.

היתרונות של מערכות אירופוניות להידרופוניקה

ישנם יתרונות שונים של מערכות אירופוניות להידרופוניקה המפורטים להלן. פחות אגירת מים מאחר ששורשי הצמחים חשופים לאוויר, קיימת אגירת מים קטנה מאוד במערכת. יתרה מכך, במערכת האווירופונית נעשה שימוש במערכת ויסות עצמית, כאשר קצב הזרימה של התמיסה התזונתית נשמר על ידי מכשיר מובנה. זמינות גבוהה יותר של חומרים מזינים לשורשים החשופים לאוויר יש גישה טובה יותר לחומרי מזון מומסים בהשוואה לאלו שבמים. זה הופך את התמיסה התזונתית לזמינה יותר עבור הצמחים. שימוש יעיל במים המערכת האירופונית משתמשת רק בכמות המים שהצמחים צריכים. לכן, לא נשמרים עודפי מים במערכת, מה שהופך אותה לדרך יעילה יותר לגידול צמחים בהשוואה למערכות הידרופוניות אחרות. פחות סיכון למחלות המערכת האירופונית נקייה מהסיכון למחלות הנגרמות על ידי אדמה וסוגים אחרים של מדיום. התפתחות שורשים טובה יותר שורשים הגדלים באוויר נוטים פחות להידחס ולהראות התפתחות טובה יותר. ספיגה טובה יותר של חומרי הזנה השורשים יכולים לספוג בקלות את חומרי ההזנה המומסים בתמיסה המרוססת עליהם.

סוגי מערכות אירופוניות להידרופוניקה

ישנם סוגים רבים של מערכות אירופוניות להידרופוניקה, כגון טכניקת סרט תזונתי (NFT), מערכת שורשים צפה, מערכת ריסוס והזנה, מערכת ערפל וניקוז ומערכת ערפל וניקוז. זוהי המערכת האירופונית הפופולרית ביותר עבור הידרופוניקה, שבה סרט דק של תמיסת תזונה מופעל לאורך מגש הגידול. השורשים נשמרים באוויר בצד העליון של הסרט הזה. מערכת שורשים צפה במערכת זו, מגש הגידול נשמר מעל מאגר התזונה. שורשים נשמרים באוויר ומרסס עליהם סרט דק של תמיסת תזונה. מערכת ריסוס והזנה. כדור ריסוס משמש לריסוס תמיסת תזונה על השורשים. מערכת ערפל וניקוז. תרסיס ערפול משמש לריסוס תמיסת תזונה על השורשים. מערכת ערפל וניקוז. תרסיס ערפול משמש לריסוס תמיסת תזונה על השורשים.

כיצד פועלת מערכת אירולוגית?

מערכת אירופונית להידרופוניקה פועלת באופן הבא. קודם כל, שותלים את הצמח במגש גידול או בעציץ רשת שנשמרים בתא גידול. תא הגידול הוא סביבה מבוקרת בה ניתן להתאים את הטמפרטורה והלחות. תמיסת התזונה נשמרת במיכל תזונה המחובר לתא הגידול. תא הגידול ומיכל ההזנה מחוברים באמצעות צינורות.

מערכות אירולוגיות לצמחים פורחים

אדמה מוחלפת באוויר במערכת אירופונית לצמחים פורחים. במערכת זו שומרים שורשים באוויר. סרט דק של תמיסת תזונה מרוסס על השורשים כדי לספק להם את חומרי ההזנה הנדרשים. סוגים שונים של מערכות אירופוניות לצמחים פורחים הם. מערכת ערפל וזרימה אוטומטית (AMF) במערכת זו, הצמחים גדלים בסביבת ערפל. הצמחים גדלים בעציץ רשת הנשמר במגש ערפל. המגש מחובר למיכל הזנה והצמחים גדלים בסביבת ערפל בעזרת פיית ערפל. מערכת ערפל וזרימה אוטומטית עם סרט מזין. במערכת זו שומרים את השורשים באוויר וכל פני השטח של מגש הגידול מטשטשים בשכבה דקה של תמיסת תזונה. מערכת השתרעת שורשים הידרופונית (HRSP). במערכת זו מגדלים את הצמחים בסביבת ערפל. הצמחים גדלים בעציץ רשת הנשמר במגש ערפל. המגש מחובר למיכל תזונה. הצמחים גדלים בסביבת ערפל, כשהשורשים נשמרים באוויר ומרוסס עליהם סרט דק של תמיסת תזונה. מערכת ערפל וניקוז. במערכת זו, הצמחים גדלים בסביבת ערפל כשהשורשים נשמרים באוויר וסרט דק של חומר תזונתי.