מכיל שיחים וצמחי דומדמניות

כשזה מגיע לשיחי דומדמניות, כמה צמחים אחרים הם מגוונים באותה מידה. את העצים והשיחים הקטנים הללו ניתן לגדל כמעט בכל מקום ולשגשג כמעט בכל סוג אדמה. דומדמניות גדלות כל כך טוב ברוב המיקומים שהן יתחילו לסבול אם לא תטפל בהן. עם זאת, כאשר שותלים שיח דומדמניות בגינה שלך, יש כמה דברים שכדאי לזכור. דומדמניות משגשגות באדמה חומצית עם הרבה לחות - חשבו על רצפת היער לאחר סופת גשם. הם לא אוהבים להיות מופריים יתר על המידה או שיש להם יותר מדי חנקן. הם גם בזים למקומות חמים ושטופי שמש וגם לאדמה רטובה. עם זאת נאמר, בואו ניכנס לסוגים השונים של מקומות בהם תוכלו לגדל שיח דומדמניות ואולי אפילו כמה גרגרי יער אחרים.

מכיל שיחים

כאשר שותלים שיח דומדמניות, ניתן לבחור להכיל אותו גם בערוגת שיח. סוג זה של שתילה נהדר עבור כל מי שמנסה ליצור גבול נוי או גדר חיה בחצר שלו. אם יש לך כמה צמחים אחרים כמו ורדים, אזליאות או הידראנגאה שאתה רוצה בקרבת מקום, ערוגת שיח היא דרך מושלמת לתת להם קצת מקום. ערוגות שיחים מכילות בדרך כלל גם סוג יחיד של צמח, מה שהופך אותן למצוינות לאזורים שבהם צמחים אחרים מתחרים על המקום. הכנת צמחים במיטת יחיד היא דרך מצוינת למקסם את כמות השטח שיש לך. זו גם דרך טובה לשמור על מראה הגינה שלך מסודרת מכיוון שהיא נותנת לך מקום להכניס עודפי צמחים.

חורים באדמה

אנשים רבים אוהבים לשתול שיחי דומדמניות בחורים באדמה. זוהי אפשרות מצוינת עבור אנשים שאין להם הרבה מקום או רוצים לשתול מספר רב של צמחים. חורים באדמה מעולים לשיחים ועצים קטנים שאינם דורשים הרבה מקום. הזהירות היחידה שלי כאן תהיה להבטיח שיש לך מקום טוב להשקיה. לדוגמה, אם תניח את שיחי הדומדמניות שלך על מדרון, ייתכן שהם לא תמיד יקבלו מספיק מים. אם אתם מתכננים לשתול את שיחי הדומדמניות שלכם בחורים באדמה, תרצו לוודא שהם ממוקמים במיקום שבו הם יזכו לשמש מלאה. זכור כי כל הצמחים, כולל שיחי דומדמניות, זקוקים לפחות 6 שעות שמש ביום. אם המיקום שלך מקבל פחות מ-6 שעות של אור שמש, הצמח שלך יתחיל לסבול ולא יפיק את הכמות או האיכות של פירות יער שאם לא כן.

אדניות לפטיו

אדניות לפטיו הן אופציה מצוינת עבור אנשים שרוצים לגדל כמה צמחים שונים בכמות קטנה של שטח. אדניות לפטיו הן בדרך כלל ברוחב של כמה מטרים ובעומק של כמה מטרים. אתה יכול למקם אותם על המרפסת שלך, בחלון, או אפילו על מדרגות. אדניות לפטיו נהדרות לגידול צמחים כמו נענע, בזיליקום ואפילו דומדמניות. אם אתם מעוניינים לגדל שיח דומדמניות באדנית למרפסת, תצטרכו לבחור בעציץ בעל חור ניקוז בתחתיתו. זה יאפשר עודפי מים לזרום החוצה מהעציץ ויעזור למנוע מהצמח שלך להירקב. כדאי גם לבחור באדמה בעלת תכולת חול וכבול גבוהה. סוג זה של אדמה יעזור להבטיח לצמח שלך יש מספיק מים.

עציצים

כמו אדניות למרפסת, עציצים הם דרך מצוינת לגדל דומדמניות ופירות יער אחרים. עציצים הם בדרך כלל בתוך הבית או בחממה. אולי אפילו יהיו לך כמה בפטיו שלך, אם כי זה לא מומלץ. גידול שיח דומדמניות בעציץ ידרוש לשמור אותו בתוך הבית או בחממה שבה הוא יכול לקבל את רמות האור הדרושות לו כדי לשגשג. אם אתם מעוניינים לגדל שיח דומדמניות בעציץ, תרצו לבחור בעציץ בעל חור ניקוז בתחתיתו. תצטרך גם לבחור אדמה בעלת תכולת חול וכבול גבוהה. לבסוף, תרצו לוודא שלסיר יש הרבה חורי ניקוז בתחתית.

מיטות מוגבהות

אם אתה רוצה לתת לצמחים שלך דחיפה, גידול שיח דומדמניות בערוגה מוגבהת היא אפשרות מצוינת. מיטה מוגבהת היא בדרך כלל ברוחב של שניים עד שלושה מטרים ובאורך של כמה מטרים. הם עשויים בדרך כלל מעץ או סוג אחר של חומר טבעי. אם אתם מעוניינים לגדל שיח דומדמניות בערוגה מוגבהת, תרצו לבחור באדמה בעלת תכולת חול וכבול גבוהה. אתה גם רוצה להוסיף הרבה קומפוסט כדי להבטיח שהצמחים שלך מקבלים את החומרים המזינים שהם צריכים. אם אתה רוצה לוודא שבמיטה המוגבהת שלך יש מספיק מים, אפשרות מצוינת נוספת היא לרפד את תחתית המיטה שלך עם חיפוי. זה יעזור למנוע צמיחת עשבים שוטים וגם יעזור לאדמה שלך לשמור על מים כשיורד גשם.

סיכום

כשמדובר בנטיעת שיח דומדמניות, ישנן אפשרויות רבות. אתה יכול לבחור להכיל שיח או שיח בערוגה בגינה, לשתול בחור באדמה, לגדל באדנית למרפסת, לעציץ את הצמח שלך, או אפילו לגדל בערוגה מוגבהת. לא משנה היכן תבחר לשתול את שיחי הדומדמניות שלך, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, בחר מיקום שבו הצמח שלך יקבל לפחות 6 שעות של אור שמש ביום. לאחר מכן, תרצה לוודא שלאדמה שלך יש תכולת חול וכבול גבוהה. לבסוף, ודא שלצמח שלך יש מספיק מים.