מה תצטרך לגן עשבי בזיליקום

גידול עשבי תיבול משלך הוא תחביב מהנה ומתגמל. הם מוסיפים טעם וארומה לבית שלך ומהווים גם מתנות נהדרות. בזיליקום הוא אחד מעשבי התיבול הפופולריים ביותר, עם הארומה והטעם הטריים והמובהקים שלו. זה גם די קל לגידול, משגשג באקלים לח או בעציצים על אדן החלון. אם יש לך מקום שטוף שמש או חממה, אתה יכול אפילו לקבל את זה כל השנה! כך מגדלים בזיליקום בבית: פוסט זה מכיל קישורי שותפים, מה שאומר שאם תלחץ על אחד מקישורי המוצרים, אנו עשויים לקבל עמלה קטנה מכל רכישה שנעשתה כתוצאה מכך.

מה שאתה תצטרך

הדבר הראשון שתצטרך עבור צמח הבזיליקום שלך הוא זרעים. אתה יכול לקנות אותם באינטרנט או בחנות הגן המקומית שלך. יש לסמן את הזרעים כבזיליקום "מתוק" או "איטלקי". עדיף להשתמש באדמת עציצים עבור שתילי הבזיליקום שלך. זה יבטיח שהאדמה שלך תהיה חמה ולחה מספיק כדי שהזרעים יפרצו את פני השטח. מיכל לגינת התבלינים שלך היא רכישה חשובה נוספת. צמחי בזיליקום יכולים לגדול עד שני מטרים לגובה, אז ודא שיש לך עציץ שיכול להכיל את הצמיחה שלהם. עדיף להשתמש במזלף במקום בצינור להשקות את צמחי הבזיליקום שלך. זה יעזור לך לווסת את זרימת המים ולהימנע מהשקיית יתר.

בחירת מקום לגן הבזיליקום שלך

צמחים זקוקים לכמות הנכונה של אור, מים וטמפרטורה כדי לצמוח. צמחי בזיליקום מעדיפים אור שמש מלא, ולכן יש למקם אותם במקום בו הם מקבלים לפחות שש שעות של אור שמש. אם אין לך סביבה אידיאלית לגידול בזיליקום, אל תדאג. אתה תמיד יכול לכלול את צמחי הבזיליקום שלך בגינה המקורה שלך, או לרכוש חממה לגינה שלך. גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בעת גידול בזיליקום הוא הטמפרטורה. הטמפרטורה האידיאלית עבור בזיליקום היא בין 70 ל-80 מעלות פרנהייט. אם אתה מבחין בבזיליקום שלך נבול או צונח, ייתכן שיהיה עליך להעלות את הטמפרטורה.

הכנת האדמה

אדמה היא הבסיס לגידול צמח בזיליקום בריא. ודא שאתה בוחר אדמה מנוקזת היטב, עשירה בחומרים מזינים וקלה לניהול. אם אתה מגדל את הבזיליקום שלך במיכל, תרצה לבחור תערובת אדמה שקל להשקות ולהזיז אותה. אדמה עשירה בטחב כבול, ורמיקוליט ופרלייט תעבוד מצוין. אם אתה מגדל את הבזיליקום שלך בערוגה בגינה, תרצה להשתמש באדמה עשירה בחומרים מזינים. אתה יכול להוסיף קומפוסט, זבל ותיקוני אדמה אחרים כדי להעשיר את האדמה שלך.

שתילת זרעי הבזיליקום שלך

ראשית, הוסף שכבה דקה של אדמה לתחתית המיכל שלך. פזרו את אדמת העציצים שלכם על האדמה והשקו אותה עד שהיא פשוט לחה. כלל אצבע טוב הוא לוודא שלאדמה יש תחושה פירורית. אתה יכול להנביט את הזרעים שלך בתוך הבית מתחת לאורות גידול או בחוץ במיטה בגינה אם מזג האוויר חם מספיק. אם מזג האוויר קריר מדי, אתה יכול להנביט את הזרעים שלך בתוך הבית על ידי הנחתם בקערה, כיסוי הקערה בצלחת והוספת מים לצלחת. תרצה לשמור את הזרעים לחים ולשמור אותם מתחת לאורות עד שהם נבטו. ברגע שהם נובטים, אתה יכול להשתיל את צמחי הבזיליקום שלך באדמה.

טיפול ותחזוקה לצמח הבזיליקום שלך

כעת, כשצמח הבזיליקום שלך גדל, תצטרך לטפל בו כראוי. השקיית צמח הבזיליקום שלך היא החלק החשוב ביותר בתחזוקה. השתמש במזלף כדי להשקות את צמח הבזיליקום שלך עד שהאדמה הופכת לעקביות בוצית. קצירת צמח הבזיליקום שלך היא גם חשובה. אתה יכול להשתמש במספרת גיזום או באצבעותיך כדי להסיר את העלים מצמח הבזיליקום שלך. אתה יכול לשים את העלים הטריים האלה בסלט שלך, על גבי פיצה, בכריך, או בכל מנה אחרת שתרצה להוסיף לה שמץ של טעם בזיליקום.

שורה תחתונה

קל לגדל צמחי בזיליקום בבית ובחוץ. הם תוספות נהדרות לכל מטבח ומהווים מתנות נהדרות. לאחר שגידלת בזיליקום משלך, לעולם לא תרצה לקנות אותו שוב! גידול וקציר בזיליקום משלך הוא דרך מצוינת להוסיף טעם וארומה לכל מנה. בזיליקום מתאים ביותר למי שרוצה עשב קל לגידול וקל לתחזוקה. עם העצות האלה, תגדל ותקצור את הבזיליקום שלך תוך זמן קצר!