טיפים לגידול כרישה בגינת ירק

קל לגדל כרישה בגינה הביתית, והם אחד הירקות המתגמלים ביותר לגידול. הם קלים במיוחד לגידול, הם נראים יפהפיים בגינה והריח המעט דמוי בצל שלהם כשאתה עובר לידם הופך אותם למהנים במיוחד לגידול. למעשה, אם אתה רוצה יבול פרודוקטיבי וארומטי לגינות קטנות או אפילו גדולות, כרישה מושלמת. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על איך אתה יכול לגדל כרישה בגינה שלך.

מה זה כרישה?

כרישה היא סוג של בצל שמגדלים בגלל העלים שלו. הם ירקות עמידים מאוד וניתן לשתול כמעט בכל סוג אדמה או אקלים. ישנם שני סוגים של כרישה: כרישה בקיץ וכרישת חורף. כרישה בקיץ נטועה בתחילת האביב וגדלה בצורה הטובה ביותר באדמה חמימה ורטובה. כרישות חורף נשתלות בסוף הסתיו או בתחילת החורף והכי טוב באדמה קרירה. כרישה בחורף היא הסוג הנפוץ ביותר לגדל ולאכול. לעתים קרובות הם מוגשים כתוספת או מוסיפים למרקים ותבשילים. ניתן לאכול את העלים והגבעולים ולהשתמש בפקעות כחומר ארומטי לציר. כרישה עשירה גם בוויטמינים C ו-B6 ומהווה מקור טוב למנגן ואשלגן.

איך לגדל כרישה

אם אתה רוצה לגדל כרישה בגינת הירק שלך, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשתול אותן - אין צורך לדשן, להשקות או להדביר חרקים. כרישה צומחת בצורה הטובה ביותר בחודשים קרירים יותר ויש לשתול אותה בסתיו לקציר באביב. יש לשתול כרישות חורף כשלושה עד ארבעה שבועות לפני הכפור הראשון ויש לגדל אותה בטמפרטורת קרקע של 50 מעלות צלזיוס. יש לשתול כרישה בקיץ בתחילת האביב, אך ניתן לשתול אותה גם בסוף הקיץ (בסביבות אמצע אוגוסט). ) לצמוח במהלך הסתיו. כרישה היא ירקות עמידים מאוד, כך שניתן לגדל אותם כמעט בכל סוג אדמה. עם זאת, הם מעדיפים אדמה חולית או חרסית שהיא לחה אך מנוקזת היטב. לאחר שמצאתם את האדמה הנכונה ואתם יודעים מהו הזמן הנכון לשתול כרישה באזורכם, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את הזרעים לאדמה ולהשקות אותם באופן קבוע עד שהם נובטים.

טיפים לגידול כרישה בגינת הירק שלך

יש לשתול זרעי כרישה בעומק של סנטימטר אחד ובמרחק של שישה סנטימטרים זה מזה או בשורות המרוחקות מרחק של כמטר אחד. יש לשמור עליהם לחות על מנת שינבטו, אבל כרישה לא מקפידה במיוחד על לחות הקרקע. הם יכולים לסבול גידול באדמה רטובה אך מעדיפים אדמה לחה. ניתן לקצור כרישה כארבעה עד חמישה חודשים לאחר השתילה. קצור כרישה כאשר העלים נמצאים בערך שישה סנטימטרים מעל החלק העליון של הקרקע, או כאשר הכרישה הגדולה ביותר היא בערך ברוחב האגודל שלך מהבסיס לקצה.

איך לגדל כרישה ענקית

אם אתם רוצים לגדל כרישה ענקית, כל שעליכם לעשות הוא לשתול אותן קצת יותר מוקדם ולהשקות אותן עוד קצת. כרישה ענקית גדלה כך שיש להן נורות גדולות יותר בבסיס הצמח וזמן גידול ארוך יותר. ניתן לקצור כרישה אלו כשמונה עד עשרה חודשים לאחר השתילה ויכולות לגדול באקלים חם יותר. ישנן דרכים רבות לגדל כרישה ענקית, אך אחת הקלות היא פשוט לשתול אותן באדנית גדולה או במיכל ולהשקות אותן באופן קבוע. גידול במיכל אומר שאתה יכול להעביר את הכרישה פנימה כאשר מזג האוויר קר מדי או שניתן להעביר אותן החוצה כאשר מזג האוויר חם יותר.

גידול פטריות שימג'י על הכרישה שלך

אם יש לך עוד קצת אדמה או קומפוסט שוכב מסביב, אתה יכול גם לנסות לגדל פטריות שימג'י על הכרישה שלך. פטריות שימג'י הן פטרייה בעלת טעם עז הנאכלת לעתים קרובות במטבח האסייתי. גידול פטריות שימג'י קל וזול יחסית, ניתן לקנות אותן באינטרנט או בחנויות גינון מסוימות וניתן לעשות זאת על כל סוג של חומר אורגני. אם אתה מגדל פטריות שימג'י על הכרישה שלך, אתה יכול להשתמש בכרישה כרגיל. אתה יכול לשים חומר אורגני באדמה סביב הכרישה שלך או שאתה יכול להשתמש באדנית מלאה בחומר אורגני שעומקו בסביבות שני סנטימטרים. פטריות שימג'י יגדלו טוב יותר באדנית מלאה בחומר אורגני. כאשר הכרישה בגובה של כשישה סנטימטרים, מוסיפים את החומר האורגני. לאחר מכן תוכלו לקצור את הכרישה והפטריות, ופטריות השימג'י ימשיכו לגדול על החומר האורגני.

סיכום

כרישה היא ירק שקל מאוד לגדל, וניתן לגדל אותה כמעט בכל אדמה. הם מושלמים לגידול בגינות קטנות ומהווים מקור מצוין לויטמינים. אם אתה רוצה לגדל כרישה בגינה שלך, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשתול אותן באדמה חולית או חרסית בסתיו, להשקות אותן כשהן מתייבשות, והן יגדלו. לא משנה איזה סוג של כרישה אתם מגדלים, הם בטוח יהיו תוספת מוצלחת לגינה הביתית שלכם.