זני הקייל וזמני השתילה

כשזה מגיע לגידול קייל, לא חסרות אפשרויות היכן וכיצד ניתן לשתול אותו. קייל משגשג כמעט בכל אקלים, כל עוד שותלים אותו בזמן הנכון של השנה. אתה יכול לגדל קייל מזרע ישירות באדמה או להתחיל אותו בתוך הבית ולהשתיל אותו בחוץ לאחר שחלפה סכנת הכפור. ישנם מספר מיקומים המתאימים ביותר לגידול קייל כגידול גינת ירק. גידול קייל דורש פחות אור שמש מאשר כמה עלים ירוקים אחרים כמו חסה או תרד, אבל לא כל כך מעט אור שהם לא יכולים לגדול בקופסת חלונות מקורה. קייל זקוק לאדמה עשירה ולחה עם הרבה חומרים מזינים וחנקן, לכן יש לקחת בחשבון את הגורמים הללו בעת תכנון אדמת גינת הירק שלך אם אתה מתכנן לגדל שם קייל.

זני קייל

ישנם זנים רבים ושונים של כרוב ולכולם יש צבעים שונים, קצבי צמיחה ועונות קציר שונות. אתה יכול להתנסות כדי למצוא את סוג הקייל המתאים ביותר לאורח חיי הגינון שלך. הזנים הנפוצים ביותר של קייל הם, בייבי קייל הוא סוג של קייל רוסי אדום שנקטף בשלב לא בוגר של צמיחה. הוא עדין וטעמו עדין, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור אנשים שלא אוהבים את המרירות של קייל רגיל. לבייבי קייל יש גם תכולת ויטמינים גבוהה יותר מקייל בוגר. קייל מתולתל יכול להיות אדום או ירוק ויש לו עלים מתולתלים שהם קצת יותר עדינים בטעמם מאשר חלק מהזנים האחרים. זהו צמח לבבי שיכול לעמוד בהרבה תנאי גידול שונים, אבל לוקח לו יותר זמן להתבגר מאשר כמה זנים אחרים של קייל. קייל ננסי או טוסקני הוא זן שגדל די קרוב לאדמה ואין לו עלים גדולים כמו חלק מהזנים האחרים. ניתן לגדל אותו במיכלים ואינו תופס הרבה מקום בגינה שלך. קייל מתקלף או נוי נקרא גם קייל נוי או דקורטיבי. זוהי תוספת מהנה לגינה שלך מכיוון שלעלים יש מראה יפה ומקומט וצבע תוסס. זה לא נאכל כירק, הוא גדל אך ורק מסיבות אסתטיות. קייל רוסי אדום הוא זן של קייל בעל עלים גדולים ירוקים כהים וצבע אדמדם מודגש. זהו אחד הזנים הנפוצים ביותר של קייל הגדלים בארה"ב והוא מתון ופחות מר מחלק מסוגי הקייל האחרים. מנגולד שוויצרי הוא סוג של סלק שלעתים קרובות טועים בטעות כסוג של קייל. יש לו טעם ומרקם דומים לקייל אבל עם צבע בהיר ותוסס יותר שגורם לו לבלוט בגינה שלך.

זמן נטיעת קייל

אתה יכול לשתול קייל בכל עת של השנה, אבל הזמנים הטובים ביותר הם הסתיו או האביב. אם אתה חי באקלים חם או שיש לך חממה, אתה יכול לשתול קייל כל השנה. קייל אוהב מזג אוויר קריר, אז שתלו אותו בתחילת הסתיו בסביבות ספטמבר או אוקטובר כדי לתת לו מספיק זמן לגדול ולהתבגר לפני הכפור הראשון. זהו צמח עמיד מאוד ויכול לעמוד בכפור קל, כך שאם אתם חיים באקלים בו לא מתקרר מדי תוכלו להשאיר את הקייל באדמה ולקצור אותו ממש עד להקפאה הראשונה. אם אתה חי באקלים חם או לא רוצה לשתול קייל בסתיו, אתה יכול לשתול קייל באביב. הקפידו לשתול אותו לאחר הכפור האחרון וברגע שניתן לעבוד על האדמה.

תנאי גידול לקייל

קייל אוהב אדמה עשירה עם הרבה חומרים מזינים, אבל הוא לא אוהב להיות נטוע באדמה עשירה מדי. עודף חנקן הוא בעיה נפוצה בגינות עם רמות חנקן גבוהות יגרום לטעם הקייל שלך מריר. כמה גננים בונים ערוגות מוגבהות לגידול עלים ירוקים כמו קייל. ערוגות מוגבהות מאפשרות לך לשלוט בסוגי האדמה שבה אתה משתמש ובכמה דשן אתה מוסיף לאדמה. כשאתה מגדל קייל בגינת הירק שלך, זכור את התנאים הבאים: - pH קרקע בין 6.0 ל-7.0 - אדמה חולית מעט עם pH ניטרלי היא הטובה ביותר - אדמה עשירה עם הרבה חנקן הוסף קומפוסט או זבל לאדמה שלך להגדיל חנקן שפע של שמש, לפחות 6 שעות בכל יום.

טיפים לגידול צמחי קייל בריאים

קנו צמחים בעלי הסמכה אורגנית ומגודלים ללא שימוש בדשנים סינתטיים או תרסיסים, וודאו שהאדמה עשירה ובריאה. קייל הוא ירק עמיד מאוד, אבל הוא יגדל טוב יותר ויטעם טוב יותר אם תיתן לו אדמה טובה. שתלו זרעי קייל בגבעות או בשורות או במיכלים במרחק של כ-16 אינץ' זה מזה. כל צמח צריך להיות במרחק של כ-3 מטרים מהצמח הבא. הוסף הרבה קומפוסט או דשן לאדמה שלך לפני שתילת הקייל שלך. קייל צריך הרבה חנקן, אז הכינו אותו עם דשן עשיר או קומפוסט. השקה את הקייל שלך באופן קבוע, אך אל תשקה אותו יותר מדי. יותר מדי מים עלולים לגרום לעלים להירקב ומזיקים רבים כמו חיפושיות פרעושים מקסיקניות יכולים לשגשג באדמה רטובה מדי. קצור את הקייל כשהעלים צעירים ורכים, אתה יכול לקטוף ולאכול את העלים לאורך כל עונת הגידול. בחרו את העלים ביד או חתכו את כל הגבעול כשהוא בגובה של כ-6 עד 8 סנטימטרים והשתמשו בעלים כשהם טריים.

טיפול ותחזוקה של צמחי קייל

דשן את הקייל שלך כל כמה שבועות עם דשן מאוזן או קומפוסט. זה יעזור לו לגדול במהירות ולייצר הרבה עלים לקטיף. מזיקים ומחלות הם לעתים נדירות בעיה בעת גידול קייל, אך שימו לב לתולעי כרוב, רימות שורשים וכנימות. ניתן להדביר מזיקים אלו באמצעות סבון קוטל חרקים או שמן נים. קייל הוא ירק עמיד למדי שיכול לעמוד בכפור קל, אבל באקלים קר יותר עדיף לקצור את העלים בעודם צעירים. ניתן לגדל קייל במיכלים והוא מהווה תוספת נהדרת לגינה במרפסת. רק הקפידו לקטוף את העלים כשהם קטנים, אחרת הם יהיו גבוהים וקשים מכדי להיות אכילים.

סיכום

ישנם זנים רבים של קייל והוא יכול לגדול כמעט בכל אקלים כמו כל עוד אתה מספק לו את האדמה, השמש והדשן הנכונים. זהו ירק נהדר לגידול אם אתה גנן מתחיל או מישהו שרוצה לגדל את האוכל שלו אבל יש לו מקום מוגבל. יש הרבה סיבות מצוינות לגדל קייל, כולל העובדה שהוא ירק עשיר מאוד בחומרי הזנה והוא מלא בוויטמינים ומינרלים. קייל מצוין לגידול כמעט בכל אקלים וניתן לגדלו בבית במידת הצורך.