היתרונות של גן עשבי תיבול Wild Harebell

שרביט הבר הוא צמח צנוע בעל פרחים כחולים-סגולים הגדלים ביער. הוא משגשג באדמה לחה, חומצית עם צל חלקי וניתן למצוא אותו גדל באופן טבעי ביערות של צפון אירופה וצפון אמריקה. במאמר זה, נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על גן עשבי הצמח הבר. תלמדו כיצד לגדל שרביטים, איך הם נראים, תכונותיהם, היתרונות והחסרונות של היותם שכנים ועוד ועוד.

מה זה Harebell?

Harebell הוא עשב בר אכיל שמקורו באירופה ובצפון אמריקה. למרות שניתן למצוא אותו גדל בטבע, גננים מגדלים אותו גם כצמח דקורטיבי. כצמח מרפא, יש לו סגולות רפואיות והוא יכול לשמש לטיפול במצבים ומחלות כמו חרדה, נדודי שינה, צרבת, דיסמנוריאה וכאבי ראש. זה יכול לשמש גם לטיפול בכאבי מחזור, דלקת שלפוחית השתן, ומחלות המועברות במגע מיני. ה-Harebells הם גם אכילים וניתן להשתמש בהם בסלטים, תבשילים ומרקים. אתה יכול גם להשתמש בהם במשקאות וקינוחים כמו תה, גלידה ומילקשייק. הבלונים שייכים למשפחת הצמחים הנקראים Campanulaceae או פעמוניות. הם קשורים לצמחי מאכל ומרפא אחרים כמו לובליה, קלנדולה ובלסם.

איך לגדל Harebells?

Harebells אינם בררנים כשמדובר ב-pH הקרקע, מים או דרישות אור. עם זאת, הם יעריכו קצת צל במהלך החודשים החמים יותר. הם, אם כן, די קלים לגידול. כמו צמחי בר אחרים, גם הם זורעים את עצמם. אם אתה רוצה לגדל אותם מזרעים, אז אתה צריך לזרוע אותם בסוף הקיץ או בתחילת הסתיו. ניתן לרכוש אותם גם במשתלות ולשתול אותם באביב.

איך נראה ה-Harebell הפראי?

Harebells הם צמחים רב שנתיים עם דפוס צמיחה בצורת שושנה. יש להם עלים שגדלים בגוש, והעלים קטנים ופשוטים. הם פורחים באביב ומייצרים פרחים קטנים וכחולים המגיעים באשכולות ממרכז הרוזטה. הפרחים הם צינוריים עם חמישה עלי כותרת ובדרך כלל הם סגולים-כחולים. ברבים ברבים תמצאו צבע סגול-אדום. פעמון הבר יכול להגיע לגובה של עד 12 אינץ'. הפרחים שלו גדלים בחלק העליון של הגבעול. עם זאת, כדאי לדעת שיש זנים תרבותיים שגדלים בצידי הגבעול. תוחלת חיים של הבלונית הבר היא שנתיים עד 3 שנים וקל לגידול. כפי שדיברנו, הוא משגשג בצל חלקי ובאדמה חומצית. Harebells יכולים גם לשגשג באדמה חולית, חצץ.

למה כדאי לגדל גן צמחי מרפא של Harebell?

צמח הבר הוא צמח שקל לגדל ולתחזק אותו. הוא משגשג בצל חלקי ובאדמה חומצית, מה שאומר שקל לטפל בו. יתר על כן, זהו צמח זריעה עצמית, כך שתוכל לגדל יותר ממנו בגינה שלך. גינת עשבי הצמח הבר היא דרך מצוינת ליהנות מהיופי והיתרונות של צמח זה. זה גם מוסיף כתם צבע לגינה שלך.

טיפים לגידול Harebells

אם אתה רוצה לגדל גינת עשבי תיבול, אז יש כמה דברים שכדאי לזכור. כדאי שתדעו שבלונית הבר היא צמח זריעה עצמית, כך שלא צריך לדאוג לזרועו. אתה יכול לגדל אותו מזרעים, והוא יגדל בסדר גמור. עם זאת, אם אתה רוצה לגדל זן מסוים, אז אתה צריך לרכוש זרעים או צמחים. אתה יכול לשתול את גינת עשבי היער בר בשטח מוצל עם אדמה חולית ומורכבת. אם אתה מגדל יותר מצמח אחד, השאר לפחות 1 מטר מרווח בין כל צמח. אתה יכול גם לגדל את הרבל במיכלים, כל עוד יש להם ניקוז נאות.

יתרונות שיש לך Harebell פראי בגינה שלך

צמח הבר הוא צמח אכיל שתוכלו להשתמש בו בבישול שלכם. זה גם תרופתי וניתן להשתמש בו לטיפול במגוון מחלות ומצבים. הבלונים שייכים למשפחת הפעמונים, ולכן הם קשורים לצמחי מרפא אחרים. אתה יכול להשתמש בעלים של גן עשבי תיבול הבר להכנת תה, תמיסות וסירופים. אפשר גם לאכול את העלים חיים או מבושלים. אתה יכול להשתמש בפרחים של גן עשבי היער של הבר להכנת סלטים, משקאות וקינוחים. אתה יכול גם להשתמש בהם כקישוט למנות שלך. ניתן להנביט ולאכול את הזרעים של גינת עשבי היער בר.

החסרונות של שיש לך Harebell פראי בגינה שלך

בעוד ש-harebells הם צמח שקל לגדל ולתחזק, הם יכולים להיות פולשניים. אם לא תשגיחו עליהם, הם יתפשטו בגינה שלכם וידחסו צמחים אחרים. ה-Harebells הם גם צמחים רב שנתיים קצרי חיים, והם לא פורחים עד שנתם השנייה. הם מתבגרים בתחילת שנתם השלישית, ואז הם מתים. יש להם גם רוזטות גדולות וגובהם יכול להגיע עד 12 אינץ'. זה אומר שהם תופסים הרבה מקום בגינה שלך.

סיכום

צמח הבר הוא צמח קל לגידול. זה גם אכיל ומרפא, כך שהוא יכול להוסיף ערך לגינה שלך. אם אתה רוצה לגדל גינת עשבי תיבול, אז יש כמה דברים שכדאי לזכור. כדאי לדעת שהם מעדיפים צל חלקי ואדמה חומצית. אתה יכול גם לגדל אותם במיכלים. למרבה הצער, ה-harebell הבר הוא גם פולשני, אז אתה צריך להיזהר לא לתת לו להשתלט על הגינה שלך.