החשיבות של תולעים ועבודה חוזרת ונשנית

בעבר, עיבוד חוזר נחשב כתרגול טוב לשיפור האדמה בגינות. בשנים האחרונות למדנו שזה לא נכון. עיבוד חוזר יכול לפגוע באדמה ובצמחים שלך. עיבוד אדמה מפרק את האדמה על ידי ערבוב תיקונים לתוכה. זה גם חושף עשבים שוטים כך שניתן להסירם ומשחרר את שכבת האדמה העליונה כדי שתוכל לקבל תיקונים או שתילה. כשאתה ממשיך לאדמה, אתה מפרק את השכבה העליונה של האדמה וצריך לעבוד שוב כדי לחשוף אותה שוב. זה מפרק יותר מהשכבה העליונה ואתה חייב לעבוד שוב. התוצאה היא אדמה כל כך מפורקת שיש מעט תולעים כי הן לא יכולות לחיות בסביבה הזו. לאחר עיבוד, תיקון ושתילה, אין צורך לעבד שוב עד השנה הבאה, אלא אם כן יש בעיה עם עשבים שוטים או שחיקה מגשמים אחרונים או הפשרת שלגים שהפריעו לדברים.

מדוע עיבוד חוזר מזיק לאדמתך

כשאתם לוקחים את האד והמושך לאדמה, אתם הורסים את מבנה האדמה הטוב, המרקם והפוריות. האדמה הופכת לגרגירית ולא טובה לשורשים להתפתח. זה כמו ללכת על חוף עם משטח גרגירי שקשה לרגליים. שורשים זקוקים לאדמה שמתגבשת יחד ורכה וספוגית כדי שיוכלו לצמוח בקלות ובעומק. אם אתה שוב ושוב עד שאתה מפחית את יכולת האדמה להחזיק מים וחומרים מזינים. מבנה הקרקע חשוב מכיוון שהוא קובע באיזו קלות אוויר ומים יכולים לעבור דרכה. למבנה אדמה טוב יש נקבוביות גדולות מספיק כדי לאפשר לאוויר ולמים לנוע מטה אל השורשים. מצד שני, אם הנקבוביות גדולות מדי, המים יתנקזו מהאדמה מהר מדי, וישאירו את השורשים צמאים ולחוצים. מרקם האדמה מתייחס לעד כמה דק או גס האדמה מגוררת. מרקם הקרקע משפיע על קצב זרימת המים והחומרים המזינים באדמה.

החשיבות של תולעים בגינון

תולעים (אדמה מתנפחת) בשכבת האדמה העליונה, ניזונות מהחומר האורגני שהוספת ואחראיות לחלק גדול מאדמת הגינה הטובה. כאשר אתה עובד, אתה שובר והורס את האדמה, הורג את התולעים והאדמה סובלת. עליכם להבין את החשיבות של תולעים וסביבת הקרקע שהן יוצרות. התולעים אחראיות לרוב האדמה הטובה. הם אוכלים את החומר האורגני ו"מתפיחים" את האדמה. אם תעבדו, אתם הורגים את התולעים, עוצרים את "התנפחות" האדמה ומפחיתים את יכולת האדמה להחזיק מים וחומרים מזינים. אם אתה משתמש באד כדי לעבוד, אתה שובר והורס את האדמה. אם אתה משתמש ברוטוטילר, אתה שובר והורס את האדמה, הורג את התולעים וצריך לעבוד שוב. אם אתה עד אתה צריך לעבוד שוב ושוב. זו לא דרך טובה לגן.

הורס את פוריות הקרקע

עיבוד חוזר של האדמה, במיוחד עם רוטוטילר, חותך את האדמה. זה חושף חלקיקי אדמה לאוויר והם מתחמצנים והופכים לאדמה "עניה". כאשר אתה מעבד, אתה לא מוסיף חומר אורגני ואתה הורג את התולעים. תיקוני קרקע כגון קומפוסט וזבל קבורים כך שהם אינם זמינים. עיבוד חוזר הורס את פוריות הקרקע. הדרך הטובה ביותר לבנות אדמה היא להוסיף חומר אורגני כמו זבל נרקב היטב וקומפוסט, לכסות אותה בשכבת אדמה עליונה ולתת לה להפרות את עצמה. עיבוד האדמה הורס את האדמה ויש לחזור עליו. זהו מנהג רע.

הורס את אוורור הקרקע

כאשר אתה עובד, אתה מערבב את שכבת האדמה העליונה עם השכבות התחתונות. השכבות התחתונות מכילות את האדמה ה"רעה" שהייתה קבורה במשך שנים. אדמה זו כבדה ואינה מאווררת היטב. גם אין לו תולעים. כאשר אתה עובד, אתה מערבב את האדמה ה"רעה" הזו עם האדמה העליונה, והורס את האוורור. הקרקע העליונה קלה ויש בה תולעים. כאשר אתה כל הזמן עובד, אתה כל הזמן מערבב את האדמה הקלה עם האדמה הכבדה, והורס את האוורור. זהו נוהג גרוע שמקצר את חיי הגן.

הורס את מבנה הקרקע

כאשר אתה עובד, אתה מוריד את האדמה העליונה ומערבב אותה עם האדמה התחתונה. הקרקע העליונה קלה והקרקע התחתונה כבדה. כאשר הם מעורבבים, הם יוצרים בלגן בוצי. זה לא טוב לצמחים או לצמיחה. בגנים הטובים ביותר יש אדמה עליונה קלה ורכה ואדמה תחתונה כבדה ועשירה. כאשר אתה כל הזמן מעבד, אתה מערבב את השניים, יוצר בלגן בוצי. זהו מנהג גינון גרוע. עיבוד האדמה מערבב את השליש העליון של האדמה עם שני השליש התחתונים. החלק העליון, המורכב מאדמת פני השטח הרופפת והרכה, הוא החשוב ביותר לגנן מכיוון שהוא מכיל את רוב המיקרואורגניזמים וחומרי הזנה מהצמחים. כאשר השכבה העליונה הזו מתערבבת עם החמר הכבד שמתחתיה, היא נדחסת ומאבדת את יכולתה להחזיק מים וחומרי הזנה. עיבוד עיבוד חוזר הוא הדרך הגרועה ביותר לעיבוד מכיוון שלוקח זמן רב עד שהאדמה חוזרת להיות רופפת ורכה.

סיכום

גינון הוא תחביב נפלא ויכול להיות מאוד מתגמל. יחד עם זאת, זה יכול להיות מאוד מתסכל. גינון מוצלח דורש הרבה עבודה קשה, אבל זה גם יכול לקחת זמן רב. אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך זמן בגינון היא לעקוב אחר שיטות עבודה טובות בעת עיבוד האדמה. עיבוד חוזר של האדמה יכול לפגוע בגינה שלך מכיוון שתרגול זה יכול להרוס את מבנה הקרקע, מרקם ופוריות. במקום זאת, עדיף לעבד את האדמה רק פעם אחת, כאשר אתה מתחיל לראשונה לגינון לעונה.