גידול תרד בחממה

כשחושבים על חממה, כנראה עולות בראש תמונות גדולות ויפות של ירוק שופע, צמחים אקזוטיים ופרחים. אבל חממה היא לא רק לצמחי נוי; זה גם מיקום מצוין לגדל סוגים אחרים של צמחייה. גידול תרד בחממה הוא דוגמה כזו. עם ההגדרה הנכונה ושפע אור השמש, גידול תרד בחממה הוא פשוט. זה גם מועיל כי אתה יכול להתחיל את היבול מוקדם יותר בעונה. אם אתה מעוניין ללמוד כיצד לגדל תרד ביעילות ובנוחות באמצעות חממה, המשך לקרוא לקבלת טיפים ורעיונות מועילים.

מה אתה צריך

לפני שתתחיל לגדל תרד בחממה, יש כמה דברים שתצטרך להחזיק בהישג יד. ראשית, תצטרך חממה. בין אם מדובר בחממה שבניתם בעצמכם או שרכשתם ערכת חממה, מיקום בו תוכלו לגדל את התרד שלכם יהיה חיוני. תצטרך גם אדמה, דשן וזרעים או שתילים. בהתאם לכמות אור השמש שהחממה שלך מקבלת, ייתכן שתרצה לרכוש גם מנורות גידול. אם אתם מגדלים תרד בתוך הבית, תזדקקו גם למגש עציצים גדול או מגש שמתחיל זרעים. תרצה גם מים, מגש לתערובת עציצים משומשת ומיכלים לאיסוף ואחסון נגר המים שלך.

בחירת זן התרד המתאים לחממה שלך

כשאתם בוחרים מגוון תרד לגידול בחממה שלכם, יש לזכור כמה דברים. ראשית, תרצה לבחור מגוון המתאים ביותר לאקלים שלך. לדוגמה, לא תרצו לגדל זן תרד הדורש עונת גידול ארוכה כאשר אתם מתגוררים באזור עם עונת גידול קצרה. לאחר מכן, ודא שמגוון התרד שאתה בוחר הוא כזה שמשגשג בחממות. ישנם זנים שגדלו במיוחד עבור תנאי חממה, אז בחר אחד מאלה. לבסוף, זכור שזני התרד שונים בטעם, במרקם ובצבע. לחלקם יש טעם עדין ואחרים בעלי טעם חזק. ישנם גם צבעים שונים זמינים, כגון אדום, שחור, ירוק וזהוב. אפשר אפילו למצוא זנים שנחצו לחצי ולרבעים.

הכנת החממה שלך לייצור תרד

לפני שתתחיל לגדל תרד בחממה, תצטרך להכין את החלל כראוי. ראשית, תרצה להסיר את כל הרהיטים או החפצים שנמצאים בחממה שלך. באופן אידיאלי, עליך להסיר הכל מהחממה, לנקות את החלק הפנימי, ולתת לו להתייבש לפני הכנסת צמחי התרד שלך פנימה. אם זה עתה רכשת את החממה שלך, ייתכן שתרצה להמתין כמה שבועות לפני שתילת התרד שלך. זה ייתן לחממה מספיק זמן להתיישב ולהגיע לטמפרטורה המתאימה לגידול הצמחים שלך. כשאתה מכין את החממה שלך לייצור תרד, תרצה גם לוודא שאור השמש מגיע לכל אזורי החממה. אם יש צללים בחלק אחד של החממה, אזורים אלה אינם מקבלים מספיק אור שמש.

איך לגדל תרד בחממה

כעת, לאחר שהכנתם כראוי את החלל לגידול תרד, הגיע הזמן להתחיל ממש בתהליך הגידול. אתה יכול להתחיל בהכנת האדמה שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי ערבוב קומפוסט עם האדמה שלך כדי ליצור סביבה עשירה ובריאה עבור צמחי התרד שלך. לאחר מכן, תרצה לשתול את הזרעים או השתילים שלך באדמה. ודא שהם ממוקמים כראוי כדי למנוע צפיפות יתר. לאחר מכן, תרצה להשקות את צמחי התרד שלך לעתים קרובות. האדמה צריכה להיות תמיד לחה אך לא ספוגה במים. אם אתה מגדל תרד בתוך הבית, תרצה להשתמש באורות גידול כדי לספק לצמחים שלך אור. אם אתה מגדל תרד בחוץ, תקבל אור שמש.

טיפים לגידול תרד בחממה

יש כמה טיפים שאתה יכול לעקוב אחריהם כדי לוודא שהתרד שלך משגשג בחממה שלך. ראשית, ודא שאתה מסובב את הצמחים שלך באופן קבוע. עליך לעשות זאת כל שלושה שבועות כדי לקדם צמיחה אחידה וצמחים בריאים. לאחר מכן, ודא שאתה מנשב את החממה שלך באופן קבוע. עשבים שוטים יכולים לגזול מהצמחים שלך חומרים מזינים חיוניים ולבלום את אור השמש מלהגיע לתרד שלך. ולבסוף, בעת קצירת התרד שלך, הקפד לחתוך את העלים בבסיס הצמח במקום למשוך את הצמח כולו. בדרך זו, אתה יכול להבטיח שאתה קוטף את כל העלים על הצמח, ולא תפגע בצמח עצמו.

סיכום

כאשר אתה מגדל תרד בחממה, אתה יכול להתחיל את הצמחים שלך מוקדם ולשמור אותם לצמוח לאורך כל העונה. ניתן גם לגדל יבול גדול יותר בחממה בהשוואה לגידול תרד בגינה חיצונית. זכור כי ישנם זנים שונים של תרד, וחלקם מתאימים יותר לתנאי חממה מאחרים. בנוסף, גידול תרד בחממה דורש תחזוקה שוטפת ומעקב קפדני.