בית המגורים המלכותי המפורסם ביותר בצרפת, ורסאי

ורסאי היא סמל של הזמנים המפוארים ביותר בצרפת. ארמון ורסאי הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואחד מבתי המגורים המלכותיים המפורסמים ביותר בעולם. הוא נבנה כבית ציד אך מאוחר יותר הפך למגורים הראשיים של מלכי צרפת מ-1682 עד 1789. גני ורסאי נחשבים לאחת הדוגמאות הטובות ביותר לגני הבארוק הצרפתי. הם תוכננו על ידי André Le Nôtre, שנשאר עד היום אחד מגדולי אדריכלי הנוף שידעו אי פעם. מאמר זה יספק לכם מידע על גן ורסאי והמשמעות ההיסטורית שלו.

מי זה אנדרה לה נוטר?

הוא גנן הבארוק הצרפתי המפורסם ביותר, שעיצב את גני ורסאי. הוא היה המלך הגנן הראשון, שתכנן את הגנים בוורסאי. Le Nôtre היה אחראי גם על עיצוב מחדש של הגנים בוו-לה-ויקומטה. הוא ידוע בתור "האב המייסד של הגינון הצרפתי" על ידי עולם הגינון. יצירותיו המפורסמות ביותר הן גני ורסאי, הגנים של ווקס-לה-ויקומטה והגנים של וילאנדרי. הוא גם יצר כמה גנים בארמון ורסאי עבור המלך לואי ה-14 ויורשיו.

הסמליות של גני ורסאי

גני ורסאי מייצגים את השאיפות הפוליטיות והתרבותיות של מלך צרפת. הם ידועים מאוד בזכות הסמליות הקשורה אליהם. האלמנטים החשובים ביותר הם התעלה הגדולה, האגן הגדול, הפרטרס, המזרקות, החורשות והפסלים. התעלה הגדולה מסמלת את כוחו של המלך על צרפת. זה מתחיל בבקתת הציד המלכותית ומסתיים באגן הגדול. האגן הגדול היה מוקד לחגיגות שנתן המלך. מעבר לאגן הגדול נמצא הגבול הארוך, פרטר ארוך (ערוגת פרחים) נטועה בעצי תפוז, עצי זית ועצי לימון. מאחורי הגבול הארוך נמצא ה-Grand Allée, ציר הגנים. משני צדי ה-Grand Allée נמצאים הגבול הפסים וגבול הוורדים שני פרטרים ארוכים נוספים.

למה לבקר בגני ורסאי?

הגנים של ורסאי הם הגנים המפורסמים ביותר בצרפת. הם נחשבים לדוגמאות הטובות ביותר של גני הבארוק הצרפתי שתוכננו אי פעם. הם תוכננו על ידי André Le Nôtre, שנשאר עד היום אחד מגדולי אדריכלי הנוף שידעו אי פעם. Le Nôtre היה המלך הגנן הראשון, שתכנן את הגנים בוורסאי. Le Nôtre היה אחראי גם על עיצוב מחדש של הגנים בוו-לה-ויקומטה. הוא ידוע בתור "האב המייסד של הגינון הצרפתי" על ידי עולם הגינון. גני ורסאי הם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואחד מבתי המגורים המלכותיים המפורסמים ביותר בעולם. היא נבנתה כבקתת ציד אך מאוחר יותר הפכה למגורים הראשיים של מלכי צרפת מ-1682 עד 1789. גני ורסאי מפורסמים בסמליות הקשורה בהם. התעלה הגדולה מסמלת את כוחו של המלך על צרפת. זה מתחיל בבקתת הציד המלכותית ומסתיים באגן הגדול. האגן הגדול היה מוקד לחגיגות שנתן המלך. מעבר לאגן הגדול נמצא הגבול הארוך פרטר ארוך (ערוגת פרחים) נטועה בעצי תפוז, עצי זית ועצי לימון. מאחורי הגבול הארוך נמצא ה-Grand Allée הציר של הגנים. משני צדי ה-Grand Allée נמצאים הגבול הפסים וגבול הוורדים שני פרטרים ארוכים נוספים.

איך מגיעים לגני ורסאי?

אתה יכול לנסוע לגני ורסאי ברכב, אוטובוס או רכבת. זה מסע קל מאוד. ברכב, סעו בכביש המהיר A10 לכיוון בורדו ולאחר מכן קחו את הכביש A11 לכיוון פריז. ישנם גם מספר מפעילי רכבים לאומיים ובינלאומיים עם שירותים לוורסאי. אתה יכול לנסוע לגני ורסאי ברכבת מה-Paris Gare de Lyon ומ-RER - קו C. רכבות מפריז גאר דה ליון לוקחות כ-40 דקות להגיע לתחנת Versailles Rive Droite. רכבות מקו RER C לוקחות כ-25 דקות להגיע לתחנת Versailles Rive Droite. אתה יכול גם לנסוע לגני ורסאי ב-RER B ואז לקחת רכבת הסעות מתחנת ה-RER לגני ורסאי. הנסיעה ברכבת אורכת כ-35-40 דקות.

סיכום

גני ורסאי נחשבים לאחת הדוגמאות הטובות ביותר לגני הבארוק הצרפתי. הם תוכננו על ידי André Le Nôtre, שנשאר עד היום אחד מגדולי אדריכלי הנוף שידעו אי פעם. גני ורסאי מפורסמים בסמליות הקשורה בהם. התעלה הגדולה, האגן הגדול והמזרקות מייצגים את כוחו של מלך צרפת. התעלה הגדולה מתחילה בבקתת הציד המלכותית ומסתיימת באגן הגדול. האגן הגדול היה מוקד לחגיגות שנתן המלך. מעבר לאגן הגדול נמצא הגבול הארוך, פרטר ארוך (ערוגת פרחים) נטועה בעצי תפוז, עצי זית ועצי לימון. ה-Grand Allée הוא הציר של הגנים. משני צדי ה-Grand Allée נמצאים גבול הפסים וגבול הוורדים, שני פרטרים ארוכים נוספים. ארמונות טריאנון ומקדש האהבה הם ארמונות קטנים שנבנו עבור המלך. הטריאנון הגדול הוא טירה גדולה שנבנתה עבור המלך.